Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

25 Şubat 2012 Cumartesi

Üçgen Ekmek

Dukan ekmeğimiz çok tuttu (http://dukanellaa.blogspot.com/2012/01/dukan-ekmegi.html), herkesin yanına can yoldaşı oldu. :) Şimdi Dukan ekmeğine bir alternatif geliyor. Bugün kruvasan yapmaya çalışırken bir anda uydurup böyle bir ekmek yaptım ve o kadar güzel oldu ki iki üçgeni yedim bile. :) 


Malzemeler:
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı toz tatlandırıcı
Yarım paket light labne
Bir gıdım tuz
3 yemek kaşığı yulaf kepeği


Şimdi öncelikle yumurtaların sarısını ve beyazını mikser yapabileceğimiz iki ayrı kaba alıyoruz. Sarıların üstüne yarım paket labne ve bir gıdım tuzu ekliyoruz. Beyazların üstüne de bir paket kabartma tozunu koyuyoruz. Tek mikserle bu işi halledelim diye öncelikle beyazları çırpıyoruz, köpük köpük oluyor kar gibi. Ondan sonra sarıları çırpıyoruz. Sonra bunları birbirine katıp çok az çırpıyoruz. En son yulaf kepeği ve splendayı da ekleyip karıştırıyoruz. 


Sonra da küçük bir tepsiye yağlı kağıt serip üzerine bu karışımı yayıyoruz. Önceden 200 derece fırında ısınmış fırında 20 dakika pişiriyoruz. Sonra da afiyetle öğünlerimizin yanına katıyoruz. 

Öneri olarak, bu ekmeğe kekik, pul biber, zencefil vb. baharatlar katıp lezzetlendirebilirsiniz, lakin ben deneyeceğim. ;)

4 yorum:

  1. light labne yerine yoğurt olur mu acaba?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Açıkçası denemek lazım. Bence güzel olur ama biraz daha pişirmek gerekebilir, labne daha yoğun sonuçta. Denerseniz sonucunu bize de bildirir misiniz? :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Resmen tadı tuzu olan ekmek yapmış oldum sayenizde. :) Hem de daha az malzemeyle daha büyük ekmeğimiz oldu sanki. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil