Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

18 Mart 2012 Pazar

Dukan Kakaolu Biscotti (Selanik Gevreği)

115 günde 18,2 kg veren bir dukannella olarak motivasyonumu bu farklı tariflere ve hızlı kilo vermeye borçluyum. En son facebook'ta, "giden 17,3 kilomun helvasını kavurdum" paylaşımımdan sonra 3 arkadaşım diyete başladı. Buradan Hale, Seçil ve Mehtap'a selam gönderiyorum. :) Seçil beni arayıp itirafta bulundu, bunu anlatmadan geçemeyeceğim. Kendisi ben dukan öğünümü yerken aklından "yazık ya 3-4 kg verecek, aç kalıyor" diye düşünmüş. Şimdi facebookta 17 kg verdiğimi görünce, çok şaşırmış ve hemen dukana başlama kararı vermiş. :) Konuştuğumuzdan beri 900 gr daha verdiğimi düşünürsek müritler çoğalacak gibi. :) Bir de tabi başlayıp da devam edemeyenler var, ama bununla ilgili başka bir yazı yazmayı planlıyorum. 
Şimdi tatlı atıştırmalık -ki benim hayatımın olmazsa olmazı- için çok hoş diğer bir tarife geçelim. Selanik gevreği, hani böyle kıtır kıtır kurabiye. :) Hmm, enfess..


Malzemeler
2 su bardağı yulaf kepeği
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
1/2 çay kaşığı kabartma tozu 
1/2 tatlı kaşığı karbonat
Çay kaşığının ucuyla bir gıdım tuz
1/2 su bardağı tatlandırıcı
1 adet yumurta

1 su bardağı yulaf kepeği (diğer 1 su bardağı yulaf kepeğini rulo yaparken kullanacağız), kakao, karbonat, kabartma tozu ve tuzu bir kapta karıştırıyoruz. Tatlandırıcıyı da ekliyoruz. İyice karışınca yumurtayı da ekleyip harca yediriyoruz. Kalan 1 su bardağı yulaf kepeğini kullanarak (elimizi kepekleyerek) bu karışımı rulo haline getiriyoruz. Yağlı kağıttaki tepsimize rulomuzu koyup önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkarıp 10-15 dakika dinlendiriyoruz, dinlendikten sonra verev olarak 1-2 cm kalınlığında kesip tekrar tepsiye yerleştiriyor ve 150 derece fırında 25-30 dakika daha pişirip fırından alıyoruz. Kıtır kıtır, leziz bir selanik gevreği alıp çayın yanında yiyoruz ve hem zayıf kalmanın, hem de ağız tadımızı ihmal etmemenin mutluluğunu yaşıyoruz. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder