Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

2 Mart 2012 Cuma

Dubleks Jöle

Siz de benim gibi "evde tatlandırıcım bitti, kar kış derken bir türlü de çıkıp alamadım ama tatlı krizim geldi" diyorsanız, Neslihan'ın bana ilettiği tarifi yapabilirsiniz demektir. :)

500 gr. yağsız sütümüzü tencerede hafif ısıtıyoruz. Isındıktan sonra kenara alıp içine 3 paket meyveli çayı sallandırıyoruz. Meyveli çay olarak örneğin narlı çilekli veya böğürtlenli çayı kullanabilirsiniz. Çaylar, süte renk ve tadını bırakırken bir başka kapta da 3 yemek kaşığı toz jelatini (ben çilekliyi denedim) 1 çay bardağı sıcak suda bekletiyoruz. 

Sütümüz tatlanıp renklenince içinden poşetleri çıkarıyoruz ve sütle erimiş jeli karıştırıyoruz. Sonra kaplara koyup buzdolabına koyuyoruz. Soğuyunca da afiyetle kaşıklıyoruz. 


Not: Jöle, aslında dukan diyetinde olmayan ama kötü bir kaçamak yapmaktansa kullanılacak bir alternatif. Ayrıca Dr Oetker jölesinde şeker bulunuyor; ancak aktarlardan kağıt şeklindeki jelatinlerden alıp kullanırsanız onlarda şeker bulunmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder