Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

21 Ocak 2012 Cumartesi

Kakaolu Dondurmalı Dukan Pastası

İnternette araştırmalarımıza devam ederken bulduğumuz tariflerden birini paylaşıyorum.. İtiraf ediyorum, bu tarif aslında kakaolu cheesecake tarifi, tamam yaparken dondurmalı pastaya dönüşmüş olabilir ama yine de tadı çok güzel oldu. Bakınız aşağıda tarifi yazıyorum =).

Malzemeler:
400 gram light labne
25 gram jöle (ben çilekli jel kullandım)
2 yemek kaşığı kakao
2 yumurta (resimde 6 var sizi yanıltmasın =))
6 yemek kaşığı tatlandırıcı
Vanilya aroması


Hazırlanışı:
1 yumurta sarısını, 3 yemek kaşığı tatlandırıcı ve 200 gram labne ile karıştırıyoruz. Biraz vanolya aroması ekliyoruz. Jölenin yarısını (25 gram) yarım bardak sıcak suyla karıştırıyoruz. 2 yumurta beyazını karıştırıyoruz. Jöle ılınınca peynirli karışıma ilave ediyoruz. Yavaşça yumurta beyazının yarısını karışıma ekliyoruz ve karıştırıyoruz. Ben cam bir kap kullandım, istediğimiz bir kaba karışımı ekleyerek, buzlukta soğuması için bekletiyoruz.

Geri kalan malzemeler için de aynı süreci çeviriyoruz ama bu sefer içine vanilya aroması yerine kakao katıyoruz. Kakaolu karışımımıza da buzlukta bekliyoruz. Kakaolu karışım donduktan sonra dışarı çıkartıyoruz ve hafif erimeye başladığında kakaolu karışımı, vanilya karışımının üzerine spatula yardımıyla ekliyoruz ve buzlukta bir süre daha bekletiyoruz. Tamamen donduğundan emin olduktan sonra buzluktan alıp buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Yemeden 15 dakika önce dışarı çıkarmanız tavsiye edilir. Afiyet olsun!

Not: Jöle, aslında dukan diyetinde olmayan ama kötü bir kaçamak yapmaktansa kullanılacak bir alternatif. Ayrıca Dr Oetker jölesinde şeker bulunuyor; ancak aktarlardan kağıt şeklindeki jelatinlerden alıp kullanırsanız onlarda şeker bulunmuyor.

 


 

1 yorum:

  1. "aynı süreci çevirmek" repliği ile beni benden aldın diyebilirim. mesleki deformasyon :)

    YanıtlaSil