Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

19 Ocak 2012 Perşembe

Yorgunum Dostlarım

Efendim şimdi gelelim özellikle kış aylarında hasıl olan fakat bendenizde her mevsim tezahür eden yorgunluk mevzusuna. Aslına bakarsanız yorgunluk, halsizlik kısmı benim için geçerli bir durum. Ama sevgili mösyö zaten bu diyeti devam ettirdiğiniz sürece vitamin, mineral dengesini sağlamak üzere eksiğinizi dışardan destekleyerek tamamlamanızı öneriyor. O yüzden bugün sizlere daha birkaç gün önce edindiğim iki ürünü takdim edeceğim.

Az önce de belirttiğim gibi benim derdim genel olarak üstümden atamadığım yorgunluk, halsizlik, bitkinlik vb. hali. Ha tabi şunu belirtmekte fayda var. Benim bu halim bu diyeti uygulamamla ortaya çıkmış yeni bir hal değil. Benim olayım bu :) Bunun bir sürü nedeni olabilir tabi ki. Öncesinde kötü beslenmeye yorabilirdik. E şimdi de vay efendim aşırı protein tüketimine yorabiliriz. İki durumda da spor yapmamaktan, minimum hareketle yetinmekten kaynaklanabilir. Ya da önceki hayatımda kedi olmamın getirdiği miskinlik ömür boyu mentalitesidir. Sonuç itibariyle hepsi ihtimaller dahilindedir.

Özetle beni bırakın da uyuyayım arkadaş modundan birazcık sıyrılmak ve mösyönün tavsiyesine uymak adına her gün vitamin kullanımına başlamış idim. Hiç bir ekstra faydasını gördüğümü söyleyemeyeceğim. Belki de ben farketmemişimdir. Olabilir. Genelde grip olunduğunda özellikle kış aylarında kimsenin çantasından eksik etmediği Pharmaton multi-vitamin desteğini kullandım bir ay boyunca. İçinden 30 kapsül çıkan Pharmaton kapsülün piyasa fiyatı 35-40 TL civarında.

Bu esnada azıcık da mösyö bu konuda ne buyurmuş, Dukanshop vasıtasıyla insanlara neler kakalamış :) onları inceledim. Bu arada müjdeler olsun, artık Dukanshop'tan Türkiye'ye de sipariş gönderimi mevcut. Tabi mevcut da bakınız hangi kargo ücretleriyle :)
http://www.mydukandietshop.co.uk/content/166-row

Ayıptır yauuu diyor, kendilerine akıl ve fikir diliyoruz. Anlaşılan o ki bir Shirataki Noodle yiyemeden bitecek bizim diyet. Ah bak şimdi sizde de tatlı bir merak uyandı değil mi? Ama boşverin onu, Türkiye sınırları dahilinde sahip olmak zaten an itibariyle imkansız. Boşuna canınız çekmesin durduk yere. Ama sonraki başlıklarda buna da değineceğimize söz vermiş olalım. Siz de meraktan kuduradurun. :)

Bu konuya da ufacık değindikten ve oha! dedikten sonra Pierre'in dikkatimi çeken iki bitkisel destek tavsiyesine gelebildim sonunda. Birincisi Spirulina ve ikincisi de Gotu Kola (ahahaha :) tövbe tövbe ayrıntılar aşağıda)

Spirulina nedir?
"Spirulina, mavi-yeşil algler grubuna ait mikroskobik bir yosun türüdür. İlk fotosentetik canlıların torunu olarak kabul edilir."

Uzatmayayım torun morun diyerek de sevimlileştirmeye hiiiiiç çalışmayalım, bildiğiniz yosun işte :)

Ama içinde yok yok bir yeşil yosun kendisi anlatılanlara göre: "Bu bitki peptidleri, nükleit asitleri, antioksidanları ve polisakkaritleri kapsayan önemli bir bitkisel içeriğe sahiptir. Ayrıca kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, çinko, manganez ve temel yağ asitleri gibi minerallere de sahiptir. %70 civarında protein, C vitamini, E vitamini, B kompleksi, beta karoten ve klorifinden oluşmaktadır."

İçeriğinin ayrıntılarını verip sizi çok sıkmayacağım, değerlerine zaten bir sürü siteden ayrıntılı olarak ulaşabilirsiniz. Bu zavazingoyu farklılaştıran ve Dukan'ın gözüne girmeyi sağlayan bir unsur da şüphesiz protein zengini olması, anlaşılması açısından şu karşılaştırma değerlerine bakabiliriz.

Protein Kaynağı % Su % protein
Spirulina 5 60-70
Soya 8 36,7
Süt tozu 4 36
Sardalya 50 20,6
Alabalık 77,6 19,2
Tavuk eti 61,3 19
Sığır eti 56,5 17,4
Yumurta 74 12,8
Koyun sütü 81,6 5,6
Yoğurt 86,1 4,8
İnek sütü 88,5 3,2

Dukan'ın sitesindeki ürüne bu linkten ulaşabilirsiniz:
http://www.mydukandietshop.co.uk/supplements/323-spiruline.html

Bu da benim GNC'den edindiğim ürünün linki:
http://www.gnc.com.tr/tr/products.asp?ID=7&CID=4&PID=234

Bu da ta kendisi:

Gotu Kola nedir?
Öncelikle şaka yapılmaya çok açık bir nanedir. Ahahah valla kendisinden bahsettiğim anda sinirlerim bozuluyor. Dukan amca sağolsun, bizi zayıflatırken güldürüyor da. Gotu Kola ne alaaasen ya (kutu kola, götü kolla gibi şakaları tamamladıysak devam edelim.) Öhömm lütfen...

Şimdi gülüyorsunuz ama kerameti kendinden menkul bu garip isimli şeyin dolaşımınızı hızlandırarak selülitlerinizi yakmaya yardımcı olduğunu söylesem? Hııı? Ne dersiniz? Biraz saygı lütfen...

"Gotu Kola (Centella asiatica [Latin]), Afrika, Asya, Avustralya, Hindistan ve Güney Amerika gibi tropikal ve yarı tropikal bölgelerde yetişen bir bitkidir. Ayurvedik tıpta  binlerce yıldır, hafızayı kuvvetlendirmek ve sinir sisteminin sağlığı için kullanılıyor. Son klinik çalışmalar bu geleneği doğruluyor."

Bunun haricinde yukarda da belirttiğim gibi bir ton faydası sayılmış internetteki kaynaklarda. Uykusuzluktan deri hastalıklarına, dolaşımdan selulite, depresyondan anksiyeteye kadar bir çok derde deva olarak sunuluyor. Ben onların yalancısıyım. Tabi size de bu tip ürünleri kullanmadan önce araştırmayı tavsiye ederim.

Bu benim edindiğim ürün:


Sadece Gotu Kola değil Ginseng ve başka bitkilerden oluşan bir karışım, ayrıntılarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://www.gnc.com.tr/tr/products.asp?ID=7&CID=3&PID=371&title=Guarana Formula


Özetle bu nadide bilgiler içeren yazıyı şöyle sonlandıralım. İlk başta da belirttiğim üzere benim derdim tamamen eksik vitamin ve minarelleri dışardan sağlamak ve mümkünse eğer bir nebze de bu uyuşuk bünyemi ayaklandırmaktı. Açıkçası ben de GNC'den içeri girer girmez kutu kutu haplara ve renk renk kutulara şaşkınlıkla baktım. Neyi sorsam bir faydası vardı, ne dert saysam hepsine iyi geliyordu. Elimi neyi atsam kesin almam lazımdı, herkes pek bir memnundu. Sordukça kafam karıştı. Eğer aklımda bu iki önerilen zavazingonun adı olmasaydı eminim ki hiç bir şey almadan kaçarak ortamı terkederdim. Takdir edersiniz ki işin özü ticaret, "diyet yapıyorum da ben, destek için vi..." der demez, aman efendim şöyle bir ürün var vücut ısısını arttırarak yağ yakıyor, yok efendim şu var şişiyor tok tutuyor diye diye tüm rafları gezerken buldum kendimi. Zar zor ben tok tutacak, yağ yakacak, zayıflatacak bir şey aramıyorum aslen şöyle de böyle de diye diye derdimi tane tane anlattım, çok soru sordum karşımdakini baydım. Neyse sizi de baymayayım. :)

Uzun lafın kısası hap alıp oturarak zayıflamaya çalışma düşüncesi her zaman acınası gelmiştir kulağıma. Geçen hafta karşımızda oturan ve sevgilisine gece kalkıp sabaha kadar karın ağrısıyla tuvalette oturduğunu anlatan ama buna karşın sabah iki kilo eksik tartıldığını müjdeleyen andon hanım kızımıza ve onu gayet normal şekilde dinleyip şaşıran tencerenin kapağı denyoya selam olsun. Hap içerek zayıflayamazsınız a dostlar! Bu benimkisi bile sadece bir deneme, hiç bir hapın beni uykudan ayırabileceğini sanmam :) Ama okuyup araştırıp içinize sindikten sonra siz de derdinize uygun böyle bir denemede bulunabilirsiniz. Neden olmasın? Faydasını görürsem yazarım. Göremezsem sallayın almayın derim zaten. Şimdilik sadece haberdar etmek istedim.

Son noktayı fiyatları değerlendirerek koyalım. Yukarıda belirtmiştim 1 ay yetecek Pharmaton tablet 35-40 TL arasındaydı. Onunla kıyasladığımda fiyatlardan çok memnun kaldım. Şöyle ki:

Spirulina (90 tablet, günde 2-3 adet tüketilmesi öneriliyor): 54,75 TL
Guarana Formula (90 tablet, günde 1 adet tüketilmesi öneriliyor): 74,95 TL

Ben aldığımda ikinci üründe %50 indirim vardı, hala vardır sanıyorum. Bu şekilde Spirulina: 43,33 ve Guarana Formula: 59,1 TL' ye gelmiş oldu. 90 tablet olduğu göz önünde bulundurulduğunda benim için fiyatta psikolojik sınırları aşmamış ve kıyaslandığında içimi rahatlatmış oldu. Ben de bu uzunca yazıyı sizinle paylaşmış oldum. E fena mı oldu? Bol uykulu, enerjik, mutlu günler! Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder