Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

28 Ocak 2012 Cumartesi

Limonlu Lorlu Kek

Daha önce de bahsettiğim gibi ofiste bir dukan grubu oluştu. Artık ofis geyikleri "sen de mi dukansın?", "dukan olacaksan önce gidip Gizem'e adını yazdıracaksın", "hello dukan" şekline dönüştü. :) Ofisteki dukan öncülerinden biri de Neslihan. Neslihan da benim gibi sürekli aynı şeyleri yemekten sıkılıp, yıllardır girmemiş olduğu mutfağa sıkıca bağlanmış dukanellalardan biri. :) O nedenle yapıp, deneyip memnun olduğu tarifleri benimle paylaşıyor. Ben de sonunda fotoğrafını görüp hastası olduğum limonlu lorlu keki dün yaptım ve yüzüm güldü. :) Şimdi de sizinle o tarifi paylaşacağım. Buradan Neslihan'a çok teşekkür ediyor ve o gittikçe eriyip yok olan yanaklarından öpüyorum. ;)


Malzemeler:
1 yumurta
2 yemek kaşığı tatlandırıcı
1 yemek kaşığı light süt tozu
1/2 bardak lor
1 limon kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı limon suyu
4-5 damla vanilya aroması
4-5 kaşık limon aroması



Tüm malzemeleri iyice çırpıyoruz. Renkli silikon kaplara paylaştırıyoruz, benden 5 kap zor çıktı. Bir dahakine iki ölçü yapacağım. :) Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Pişince eve mis gibi bir koku yayılıyor, çayımızın yanında afiyetle yiyoruz. 


Üst kattaki fotoğraf Neslihan'ın, alt kattaki benim. Evet evet kesinlikle Neslihan'ınki daha güzel gözüküyor. :)


Hem de yulaf kepeği hakkı gibi bir derdimiz yok bu tarifte. Dikkatinizi çekerim. ;) Afiyet, bal şeker olsun. 



9 yorum:

  1. mmm enfes gozukuyor, en yakin zamanda deniyorum..

    YanıtlaSil
  2. ben vanilya aroması bulamadım migrosta, onun yerine rom ile badem aroması aldım, uygun olur mu ?

    yoksa toz vanilya mı ilave etsem?

    YanıtlaSil
  3. sormayı unuttuğum birşey(ler) daha?

    1. pınar süt tozu olur mu? olmaz ise light sür tozunu hangi markanın nerden alabilirim?

    2. lor, bildiğimiz lor değilmi? yoksa onun da light'ımı var?

    3. Limon aromasını nerden alabilirim? onun yerine ikame neyi koyabilirim.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. - Toz vanilya maalesef içeriği itibariyle uygun değil. Aman dikkat! Aroma kullanılmasının sebebi kalori ve şeker içermemesi.
    - DrOetker'in rom, acıbadem, limon ve vanilya aromaları büyük marketlerde mevcut. Ben genelde Migros'lardan temin ediyorum.

    1) Pınar süt tozu tariflerde bahsi geçen ürün. Alternatifi de pek yok, kahve beyazlatıcılarla (coffeemate vb.) ile karıştırmayın lütfen. Onların light paketleri olduğu için kafalar karışabiliyor. Bahsedilen yeşil paketteki Pınar süt tozu. Yine büyük marketlerde bulunuyor. Entresan bir şekilde bulunamama problemi de var, bulduysanız depolamaya bakın ve seyir döneminde günlük 3 yemek kaşığı (o da her gün önerilmiyor) limitiniz olduğunu ve sınırlı izinli bu tip besinlerin kilo verme hızınızı etkileyebileceğini aklınızdan çıkarmayın.

    2) lor bildiğimiz lor fakat yağ oranı her zaman önemli. Kahvaltılık lorlar var ki yağ oranı %20lere kadar çıkabiliyor. Yörsan böreklik loru tavsiye edebilirim. Yağ oranı %2,2, rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bundan sonra elinizi her attığınızın öncelikle karbonhidrat, şeker oranını (kesinlikle yasak!) ve sonra yağ oranını (belli oranlarda izinli) kontrol etmenizi öneririm. Bir müddet sonra alışkanlık haline geliyor ve hata yapma şansınız en aza iniyor :)

    3) Tat vermesi için biraz limon rendesi ve suyu kullanılabilir aroma bulunmadığı durumlarda. Tabi ki abartmamak gerekiyor bu yöntemi de. Malum miktar arttıkça meyve yemekle aynı hesaba gelmesini istemeyiz. Aroma kesin çözüm, limitsiz kullanabilmeniz açısında, ama yokluğunda kontrollü bir şekilde tat vermek için limondan faydalanabilirsiniz.

    Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  5. Başak çok teşekkürler yardımların için,

    Migros bu konularda ( diabetik ürünler, light ürünler) çok başarılı.

    1. O zaman aldığım rom ve badem aromasını vanilya aromam yoksa bile kulannacağım ( ki bu durumda rom ve badem aldım)

    2. Doğru süt tozunu almışım, Migrostan yine

    3. Evet bu alışkanlığı şimdiden insan ediniyo, dün sakızdaki içeriklere bakarken buldum kendimi :)

    4. Limon suyu konusunda da dikkat edicem.


    Tekrar yardımlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, sitenizi yeni keşfettiğimi söyleyebilirim. Ekmekten sonra ilk denemem limonlu lorlu kekinizle oldu. Ben Fransa'da yaşadığım için lor bulamadım henüz. Onun yerine yağsız bir peynir kullandım. Fırındayken çok güzeldi keklerim ama çıkarmamla hayallerim suya düştü. Puf diye söndüler maalesef. Neyi yanlış yapmış olailirim acaba, bir fikriniz var mı? Nedeni peynir olabilir mi acaba? Şimdiden teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kesinlikle sorun peynirde değil. Aynı sorunu ben de yaşadım. 1. Pişerken kesinlikle fırını açmamak gerekiyor.
      2. Piştikten sonra da hemen fırını açmamak gerekiyor, 6-7 dk fırının içinde bekletmek gerekiyor.
      Kabartma tozu veya karbonat içermediği için çok da kabarmasını beklememek gerek. Umarım tadını beğenmişsinizdir. Tekrar görüşmek üzere.

      Sil
  7. DENEDIM. BAŞARISIZ OLMA DURUMU SÖZ KONUSU BENDE Kİ, ÇÜNKÜ YEDIKTEN SONRA BILE AGZIMDA TADI KALDI ŞEKER ÜRÜNLER TUKETMEDIGIM İÇİN SANIRSAM AGZIM ACAYIP ŞEKER OLDU.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında içinde çok fazla tatlandırıcı yok, bir yemek kaşığı ile deneyebilirsiniz. Eğer tatlı ürün tüketmeyen, alışık olmayan biriyseniz limonlu lorlu kek sizin için doğru bir tercih olmayabilir. Limonlu lorlu kek, kepeksiz hafif ıslak ve yoğun bir tada sahip. Ama benim gibi tatlı düşkünleri için vazgeçilmez bir tat. :)

      Sil