Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

31 Ocak 2012 Salı

Dukanella


Adımızı aldığımız ama tarifini ancak koyabildiğimiz, peçeteye yazılıp istenen dukanella tarifine geldi sıra. :) Çeşitli tarifler deneyip, mutlu sona yaklaşamadığımız için bu tarifi koymamıştık. Ama ben bugün deneyip, memnun kaldığımı paylaşacağım. İleride Neslihan'ın yoğun labne tatlı dukanellasını, Başak'ın da acımtırak dukanellasını doğru oranlara ulaştırabilirsek alternatif tarifleri de sizle paylaşıyor oluruz. Aşağıda benim denemiş olduğum tarif için ise Ebru Ferah İşel'e paylaşımı için teşekkür ederiz.


Malzemeler :


1 yemek kaşığı kakao
7 yemek kaşığı süt tozu
2 yemek kaşığı light süt
1 yumurta beyazı
3 yemek kaşığı tatlandırıcı
6-8 damla vanilya aroması


Bu malzemeleri iyice ama gerçekten iyice karıştırıyoruz. Sonra cam bir kaba koyup, dolapta 1 gün bekletiyoruz. Sonra da Begüm'ün dukan ekmeğine sürüp veya dukakekin üstüne sos niyetine döküp yiyoruz. Tabii kaşıklamak da serbest ;)



14 yorum:

  1. Dün atak evresinin 2. günüydü, acıkma hissiyatı kesinlikle yoktu, ama tatlı?? feciydi.

    Sonra bu tarifi gördün, akşam et yemek yerine şöyle güzelce üzerine bu sosu döktüğüm dukan kekini yanında çayla yedim, hatta yarısı kaldı, tadı inanılmaz güzeldi. Bütün şeker ihtiyacımı karşıladı.

    zaten sosu yaparken 2 tatlı kaşığı aldım, o bile kesti şeker ihtiyacımı.

    Süreç boyunca hiç acıkmamıştım ama tatlı ihtiyaıcmı bastıramasaydım heralde dürencim düşerid.

    Tarifi bulanlara inanılmaz teşekkür ediyorum. Bugün resmen güne daha iyi bir moralle başladım :)

    YanıtlaSil
  2. :) önemli olan da zaten bu moral motivasyon halini devam ettirebilmek. ama yine de atak döneminde sınırlı izinlilere çok eğilim göstermemenizi tavsiye ederiz. Tabi ki tamamen bozmak yerine böyle bir çözümle bu isteği bastırmak çok daha doğru. Ama daha 2. gününüz olduğunu düşünürsek ataktan gerçekten motivasyon arttırıcı bir sonuçla çıkmak istemez misiniz? Sınırlı izinliler için biraz daha dayanın bizce :) Daha 2. günde böyle bir tatlı isteğinden bahsedilince ister istemez yanlış bir zamanda mı başladınız acaba diyete diye sorguladım. Biliyorsunuz Dukan da kitabında regle yakın ve regl döneminde başlanmamasını öneriyor. Çünkü atak evresi gerçekten de çabanızın sonucunu anında gördüğünüz ve motivasyonunuzu tavan yaptıran bir evre. Bu farkı hissedebilmeniz için de bu döneme denk getirmemeniz önemli. Ama oldu da denk geldiyse de problem yok, yola devam :)

    Son bir not: "akşam et yemek yerine" derken sadece bu kekle geçiştirmediniz akşamı inşallah. Protein çok çok önemli, asla ikinci plana atmamanız gerekiyor. Bütün bu süreç boyunca (atak, seyir, güçlendirme) protein her öğünde olmazsa olmaz! Öğün atlamamaya ve proteininizi eksiltmemeye çalışın.

    YanıtlaSil
  3. beni ürküten diyet yapma fikriydi, hayatımda ilk kez katı bir diyet programı uyguluyorum, bilinçaltımda atakta resmen.

    aslında bu sabah tartıldım 2 kg vermiştim, regl dönemime de daha 2 hafta var. Tatlı istemenenin tamamen psikolojik olduğunu düşünüyorum, eşimde öyle diyor zaten. Bugun son atak günüm zaten :),aslında 1 gün daha mı yapsam diyorum, devam edip etmemem konusunda kararsızım.

    Sebzeleri de çok özledim. Yarın sabah için sebze çorbası hazılayacaktım akşamdan, güzel olursa tarifi paylaşırım.

    Aslında et yemedim, onun yerine 1 kase yogurt yedim. Sakıncası olmasa gerek, tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. :) Atak evresini testte çıkan süre yapmanız yeterli. Hiç kendinizi zorlamayın. Esas kilo seyir evresinde veriliyor. Atak evresinde tartıda fark olarak gördüğümüz aslında vücudumuzda birikmiş olan ödem. Yine de üstünüzden bir yük kalkıyor tabi :) Sebzeleri de özlediyseniz hemen seyire geçin. Asıl irade orada lazım ve kalıcı sonuçları da orada göreceksiniz. Çorba denemesini paylaşın lütfen. Şimdiden afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  5. Selam Dukanella ailesi..
    Süt tozu marketlerde satılıyormu? 1-2 tane migrosa baktım ancak bulamadım, goji berry gibi spesifik olarak alabileceğim bir iki yer var mı kadıköy taraflarında?
    Çok teşekkürler :)
    not : Vanilya aroması ile fındık aromasınıda henüz bulamadım. :(
    Pelin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba..
      Süt tozu neredeyse tüm Migroslarda bulunuyor. Spesifik yer istiyorsanız Fenerbahçe stadının oradaki Migros'ta süt tozu, aroma vb. tüm malzemeler satılıyor. Yalnız Dr. Oetker'in fındık aroması yok, onu ancak internet veya Eminönü'nde bulabiliyoruz. Biz bir alalım, size de söyleriz. :) Afiyet olsun!

      Sil
    2. tansaşta buldum ben

      Sil
  6. Merhaba tekrar..

    Tüm aromaları Kadıköy'de Serasker cad.sinde Coşan Pastacılık dükkanında bulabildim (no:76). Vanilya, Fındık ve hatta Petibör aromasıda aldım :) Bilgilerinize...
    Pelin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelin, çok teşekkür ederiz paylaştığın için. Böyle merkezi ve yakın bir yerde bulman süper oldu. Facebook ve twitterda paylaştım, en yakın zamanda biz de gidip alacağız ve sitede de paylaşacağız.

      Sil
  7. pişirmiyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, pişirmiyoruz. Sadece karıştırıyoruz. :)

      Sil
  8. MERHABA,
    DUKANELLA YI BİRAZ ÖNCE YAPTIM GERÇEKTEN HARİKA BİR LEZZET. EŞİMLE BİRLİKTE DUKAN YAPIYORUZ. GELİNCE BÜYÜK BİR SÜRPRİZ OLACAK:))
    BU ARADA GOJİ BERRY Lİ KURABİYE VE LORLU KEK DE FAVORİMİZ.

    YanıtlaSil
  9. selamlar ben de dukan yapıyorum. atak evresinde 5 günde 5.1 kg verdim. bugün dukanella yapayım dedim, çırpicıyla çırparken makine çıldırdı her yer dukanella oldu. kalanı da yedim. hepsini bitirdim yani kalanın. bugün de protein günümdü ama bu akşam için öneriniz var mı acaba spor veya yemek yememek gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek yememek hiç bir zaman önerilemez bu diyette. Biz protein aldıkça zayıflıyoruz. Bol su tüketmek, günlük yürüyüşünüzü yapmak ise doğru yöntemdir.

      Sil