Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

17 Ocak 2012 Salı

Pofuduk Poğaça

Tekrar bir poğaça tarifi ile karşınızdayız. Neden devamlı kek neden devamlı poğaça arkadaş başka bir şey yok mu dediğinizi duyar gibiyiz. Duymamazlıktan gelmeyelim. Şöyle ki; yaşanan en büyük sıkıntı (şahsım adına) gün boyunca işte, yolda, belde yiyecek uygun bir şey bulamamak. E bu diyet de öyle aç kal, kalori say kafasında bir diyet olmadığı için resmen bir şey yiyemeyince, aç kalınca üzülüyor insan :) Yemekhane varsa uygun bir şey çıkmıyorsa, o zaman daha da beter. Esas öğünü atlamak en kötüsü. O yüzden bu şekilde çantada taşınabilir, akmaz kokmaz atıştırmalıklar bazen ara öğün bazen ana öğün yerine geçebilen en şahane kurtarıcılar.

Bu açıklamayı yaptıktan sonra gelelim, uzundur yapmak istediğim, çok methini duyduğum ve sonunda yapıp aslında çok başarılı olamadığım (?!) (çünkü niyeyse istediğim gibi kabarmadı, yana doğru yayıldı, ben bunu hesap edemediğim için azıcık birbirine girdi, ortalık karıştı vs. :)) ama tad olarak enfes olan Pofuduk Poğaça! Gerçekten lezzet olarak poğaçaya çok yakın ve beklentileri karşılayan bu poğaçanın da kaynağını belirtmeden geçmeyelim. Bu tarif de yine Om Re'ye ait ve hatta Om Re Poğaçası olarak biliniyor, kimse sorsanız gösterir yani. Ellerine sağlık diyelim tekrar ve gelelim muhtevasına;

Malzemeler:

2 yumurta
10 yemek kaşığı yulaf kepeği
3 yemek kaşığı süt tozu
1 tatlı kaşığı splenda
300 gr yağsız peynir ya da kıyma ya da ikisi birden :)
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı light yoğurt
(isteğe bağlı dereotu, maydanoz, kırmızı biber vs.)

Hazırlanışı:

Tüm malzemeleri karıştırın. Yapış yapış cıvık bir hamur olması lazım. Gözünüzü korkutmasın. 20 eşit parçaya bölerek yağlı kağıt üzerine paylaştıralım. Aman araları açık olsun, nereye kabaracakları belli olmuyor kendilerinin. Cıvık hamurla başa çıkmak için ellerinizi ıslatarak şekil verebilirsiniz. Üzerine yumurta sarısı sürebilirsiniz. 150 derecede 25 dakika kadar pişirmek yeterli, yine de arada bakın da yanmasın :)

Benimkiler süper kabarmıştı ama sonradan pıf diye sönüverdiler. Yine de lezzet olarak çok tatminkar hem de günde 4 tane yiyebilirisiniz. Daha ne olsun! Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. Katiliyorum. Atistirmalik ve tatli abur cuburlara duskun olunca diyet kabus gibi geliyor. Ben de alternatif dukan tatli tarifi ararken blogunuzu gordum tarifleriniz harika tam benlik . Emeginize saglik

    YanıtlaSil
  2. Takip ettiğiniz için çok teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben artık kahvaltıda 2 adet, 5 çayı yanında 2 adet olmak üzere hergün bu poğaçalardan yiyorum, dereotu da koyunca muhteşem oldu Om Re'nin fikrine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kepek sınırına dikkat edin de :) Afiyet olsun!

      Sil
  4. saat 00:00 :) ben bu poğaça tarifini gördüm ve yapmaya kalkıştım.. kabartma tozu dışında tüm malzemeleri ekledim, evde kabartma tozu var sanıyordum amaaa maalesefki yok. moralim bozuldu... tüm malzemeler ziyan olacaktı ve yarın sabah ne yiyecektim??.. öff pöööfff...(zaten milletin peynirli domatesli biberli sandwichleri, simitleri, börekleri, poğaçaları sabah ofiste mis gibi kokuyor) ne yapayım ne yapayım derken insatant maya gördüm dolapta ve kabartma tozu yerine bi tatlı kaşığı toz maya ekledim.. sonuçççç mikemmmeeelllllll :):) çok şanslıyım :):) yarın sabah işyerinde çayımla beraber süpperrrr olacak :):):) mutluluk çığlıkları atacağım ama komşular gelir diye korkuyorum :):) en azından buradan paylaşayım dedim.. (bu arada maya ile pişirme süresi bıraz daha uzun benimki 45 dk sürdü) herkese afiyet olsun :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersiniz, sabah çay poğaça keyfi nasıl geçti? :)

      Sil