Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

9 Nisan 2012 Pazartesi

Aneyin Dukan Ekmeği

Annemi en sonunda kendi isteği ile Dukan'a başlamaya ikna ettikten sonra karşılaştığımız ilk duvar "eee ekmek yerine ne yiyoruz şimdi?" oldu. Kendisine ekmek yaptım ellerimle ama tabi ki de (anne eli değmediğinden midir nedir) pek rağbet görmedi. "Ay kuru bu sanki ekşimiş mi ne?" yorumlarından sonra ben de "madem öyle göster hünerini de görelim" diyerek restimi çekiverdim. Anam diye demiyorum yine yapacağını yaptı. Mis gibi bir mayalı ekmek tarifimiz oldu. Yalnız hafife almayın kendisinden tarifi alana kadar sıtkım sıyrıldı. Mutfak sırlarını paylaşmak istemeyen anne modeline yabancı değilseniz ne demek istediğimi az çok anlamışsınızdır. :)
"Amaaaan ne olacak işte azıcık maya biraz kepek oldu bitti" tarifinden aşağıdaki tarifi çıkarana kadar ne çektiğimi ben bilirim ama taksit taksit de olsa sonuca ulaştım, çok şükür. Ammaaaa olur da tarif tutmazsa benden bilmeyiniz. Kesin bir mutfak sırrını kendine saklamıştır. :) 

Malzemeler:
  • 15 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • 1 su bardağı yağsız süt (ılık)
  • 1/2 paket yaş pak maya
  • 1 yumurta
Hazırlanışı:
Yarım paket pak maya ılık sütte ezilir. Yulaf kepeği, yumurta ve sütte ezilmiş maya bir kapta iyice karıştırılır. Pişirmek için koyulacak kaplara (biz silikon muffin kaplarını tercih ediyoruz. hem şekil, hem de yulaf kepeği ölçüsünü ayarlamak açısından kolay oluyor ve yapışmıyor.) paylaştırılır. Bu ekmek mayalı olduğu için mutlaka bekletilmesi gerekiyor. Annemin yöntemi ile fırın 100 dereceye ısıtılır ve hamurun bulunduğu kaplar fırının üstüne yerleştirilir ve onun ısısıyla beklemeye bırakılır. En az yarım saat beklemesi gerekiyor. Son parti ekmekler 1 saat bu şekilde beklemişti. Resimdeki ekmekler o çok bekletilmiş partiye ait, inanılmaz pofuduk ve lezzetli olmuşlar. Sanırım ipucu mümkün olduğu kadar fazla zaman hamuru dinlendirmek. Sonrasında ise fırının sıcaklığı 150 dereceye getirilir ve 30-40 dakika pişirilir. Afiyet olsun!

Özet:
Çok konuşmak en büyük sıkıntım ama açlık nedir bilirim. O yüzden özet geçiyorum. :) Mayayı ılık sütte ez. Tüm malzemeleri karıştır, kaplara böl, 100 derece ısınmış fırının üzerinde yaklaşık 1 saat beklet. Fırının derecesini 150 dereceye çıkar ve 30-40 dakika pişir. Budur! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder