Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

3 Nisan 2012 Salı

Bilinçli Su Tüketimi


Yıllar önce bir yerde okumuştum, nerede okuduğumu gerçekten hatırlamıyorum. Ama her canımız tatlı istediğinde, aslında gerçekten istemiyor olabilir; öncelikle su için, tatlı isteğiniz gidebilir yazıyordu. Bununla ilgili biraz araştırma yaptım.

Üzgün, mutsuz ve sinirli hissettiğimizde vücudumuz, endorfin salgılayarak psikolojimizi iyileştirmeye çalışıyor. Bu nedenle biz de seratonin salgılatacak bir şey arıyoruz. Bu da genelde çikolata, tatlı vb. oluyor. Halbuki su, endorfin hormonunu bloke ediyor. O nedenle canımız sıkıldığında, canımız tatlı istediğinde öncelikle su içmemiz gerekiyor. Ben deniyorum ve gerçekten de faydasını görüyorum.

Tamam, suyu içiyoruz ama suyu içmenin de bir tekniği olduğunu biliyor muydunuz? “Ben günde 2,5 lt su içiyorum ancak hala kabızlık sorunum var, kilo vermem yavaşladı” diyen birçok takipçimiz var. Şu anda bu konuda bir aydınlanma vaat ediyorum. :)

Suyun vücudumuza yararlı olması için öncelikle midemize uğraması gerekiyor. Ancak ayakta ve hızlı bir şekilde içtiğimiz su, direk bağırsaklarımıza gidiyor ve vücuttan 15-20 dakika içinde idrar olarak atılıyor. Böylece de bize hiçbir faydası dokunmadığı gibi vücut susuzluğumuz devam ediyor, halsizlik ve kabızlık olarak da bize geri dönüyor. Suyu oturarak içtiğimizde ise, su önce mideye uğruyor, burada emiliyor. Biz de sudan faydalanmış oluyoruz.

Suyu sıcak bir içecekmiş gibi yavaş yavaş, yudum yudum ve oturarak içmek gerekiyor.
Dukan diyeti yüksek proteinli bir diyet olduğu için bol bol su tüketmeliyiz. Mösyö Dukan da kitabında bunun önemini birçok kez vurgulamış. En az 1,5 lt, mümkünse 2 lt su tüketmek gerekiyor. “Kahve, çay, soda, kola içiyorum” deseniz de bunlar hiçbir zaman suyun yerine geçmiyor. O yüzden susamadığınız anlarda da su içmeye çalışın. Sürekli yanınızda cam bir şişede suyunuz bulunsun. Ancak günlük 5 litrenin üzerinde su içmek böbreklerden mineralin de atılımına neden olacağı için sakıncalıdır.


Cam olması gerektiğini de özellikle belirtiyorum, çünkü örneğin pet şişeler tek kullanımlıktır. İkinci kullanımda sağlığa zararlı hale gelir. Bunu da şişelerin altındaki üçgenimsi logonun içindeki numaraya bakarak anlayabilirsiniz. Bu numara, malzemenin içerdiği maddeyi belirtir. Özellikle 7 yazanlar, içeriği tam olarak çözülememiş olanlar ve en tehlikelileri. Bu nedenle cam şişe kullanmaya dikkat edin.

Bu yazıyı yazmam için beni teşvik eden Mehtap’a teşekkür ederim. Ancak şunu da belirtmek isterim ki, bu yazıyı tamamen kendi çapımdaki araştırmalarıma dayanarak yazdım. Bilimsel kanıtlama yapabilecek durumda olmadığım için sorumluluk kabul etmiyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder