Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

13 Nisan 2012 Cuma

Çikolata ve Limon KremaIı Cupcakeler

Evet saygıdeğer dukanellalar, dukan truffle ile dukan camiasına ve midelerimize bıraktığımız bombadan sonra sıra geldi bu enfes cupcakelere! Truffle’a bayılan buna da ba-yı-la-cak! Sadece bakmak bile yutkunmama neden oluyor. Bugün Cuma, önümüzde kocaman bir haftasonu var. Malzemeler alınsın, cupcakeler yapılsın ve yensin! :) O zaman hemen tarife geliyorum.





Kek malzemeleri
  • 3 yumurta
  • 4 yemek kaşığı tatlandırıcı
  • 6 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • 2 yemek kaşığı süt tozu
  • 1/2 kahve fincanı light süt
  • 1 yemek kaşığı light yoğurt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 4-5 damla limon aroması
  • 2-3 damla vanilya aroması
Çikolata ve limon krema malzemeleri
  • 3 yemek kaşığı light labne
  • Limon kabuğu rendesi
  • 1,5 yemek kaşığı tatlandırıcı
  • 4 yemek kaşığı süt tozu
  • 1 yumurta sarısı
  • 4-5 damla limon aroması
  • 2 yemek kaşığı dukan truffle (http://www.dukanella.com/dukan-truffle/)
Kekin hazırlanışı
Yumurta ve şeker, köpürene kadar çırpılır. Kalan malzemeler ilave edilir, iyice karışana kadar karıştırılır. Sonra 8 tane muffin kalıbına paylaştırılır.
Kremanın hazırlanışı
Light labne, süt tozu, aroma, tatlandırıcı, yumurta sarısı birbirleriyle özdeşleşene kadar karıştırılır ve limon kreması elde edilir. 1,5 yemek kaşığı kadar limonlu kremadan ayrılır. Ayrılan limon kreması ile yumuşak haldeki dukan truffle karıştırılarak limonlu çikolatalı krema elde edilir.
Fırından çıkan keklerin ortasına minik bir delik açıp önce limonlu krema sonra da çikolatalı krema, krema şırıngası veya kaşık yardımı ile konulur. Buzdolabında dinlendirildikten sonra da afiyetle yenir.
Ama nasıl yenir? Cupcake’e bir kaşık atılır, keke ulaşınca delikle içine doldurmuş olduğumuz krema da ağza gelir. Bu enfes tatla gözler yumulur, mutlulukla gülümsenir, bir yandan da verilen kilolar düşünülür. :)

6 yorum:

  1. çok güzel bir tarif teşekkür ediyorum. ama kakao ve aromalar serbest mi? yani başka aromalarla başka tatlar da deneyebilir miyim ya da sadece vanilya ve limon mu? teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, günde 1 tatlı kaşığı kakaoya izin var. Aroma olarak da şekersiz ve kalorisiz tüm aromalara iznimiz var. Biz Dr.Oetker'in aromalarını kullanıyoruz ama Kadıköy, Eminönü ve internette farklı çeşitte aromalar da bulunuyor. Bunlarla değişik denemeler yapabilirsiniz. Afiyet olsun, yine bekleriz. :)

      Sil
  2. Allah razi olsun. 25 gun sonra ilk defa boyle bir sey yemis oldum. O kadar guzel oldu ki yerken sevincimden agladim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sizin yorumunuzu görünce çok duygulandık, bizden ayrılmayın. :)

      Sil
  3. Dun tarifi denedim bugune kadar yaptigim en iyi Dukan keki oldu. Sadece kremasini beceremedim biraz civik olunca ben de sos gibi uzerine doktum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kesinlikle bu kek ve dukakek benim favorilerim. Özellikle bu tarif çok güzel kabarıyor. Zaten limon sosu biraz sulu oluyor. Ben keke üstten delik açıyorum, içine biraz sos döküyorum. Sonra diğerlerine aynı işlemi uyguluyorum. Bu esnada ilk kek o sosu içmiş oluyor, bu şekilde azar azar limon kremasını yediriyorum. Çikolata sosu ise daha katı onunla da üstünü kaplıyorum. Tipi önemli değil ama sonuç olarak tadı enfes oluyor :)

      Sil