Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

12 Nisan 2012 Perşembe

Dukan Usulü Mısır Ekmeği

Bu tarifi, Seyir ve Güçlendirme evresinde limit dahilinde dilediğiniz gibi tüketebilirsiniz, atak evresi için uygun değildir.
Dün işten geç çıkıp eve geldiğimde kafamı dağıtmak için yapabileceğim en güzel aktivite yemek yapmaktı ve evdeki yemek kitaplarını karıştırmaya başladım. Adına mısır ekmeği mi deriz yoksa yeni bir isim mi veririz bilmiyorum ama şimdi sizinle özenle geliştirilmiş dukan usulü mısır ekmeği tarifimizi paylaşıyoruz.
 İlk olarak bir kapta aşağıdaki malzemeleri muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırıyoruz.
  • 8 tatlı kaşığı mısır unu
  • 6 yemek kaşığı yulaf kepeği
  • 8 çay kaşığı zeytinyağı
  • 4 yemek kaşığı yağsız süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 paket kabartma tozu
  •  Tuz (ben bir tatlı kaşığı kullandım)

Ayrı bir kapta ise aşağıdaki malzemeleri güzelce karıştırıyoruz, hatta çatalla 10 dakika süresince eziyoruz.
  • 150 gram light beyaz peynir veya lor peyniri
  • 1 su bardağı light yoğurt
  • 1 adet taze soğan (ipince doğranmış)

Mısır unlu karışımın yarısını peçete ile hafif zeytinyağı gezdirilmiş cam tepsiye veya fırın tepsisine yayıyoruz, üzerine yoğurtlu karışımı ekliyoruz. Onun da üzerine kalan mısır unlu karışımı yayıyoruz. Spatula veya kaşığın tersi ile hafifçe düzeltiyoruz. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz. Ben 30 dakika pişirdim, enfes oldu =)). Hazırladığınız ekmeği (veya böreği =)) 8'e böldüğünüzde, günde bir dilim tüketebilirsiniz.

Bu tarifte günlük limitlerimizi hatırlatmak istedim:
  • Yulaf kepeği: 2 yemek kaşığı
  • Mısır unu: 1 tatlı kaşığı
  • Zeytinyağı: Günde 2 çay kaşığı (1/2 yemek kaşığı)
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder