Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

20 Aralık 2011 Salı

DuKaKeK

Dün akşam eve geldiğimde, Pazar günü bir türlü fırsat bulup yapamadığım keki düşünüyordum, o yüzden hemen işe koyuldum ve heyecanla beklediğim kakaolu "DuKaKeK"in hazırlıklarına başladım.

O zaman ilk olarak malzemelerimizi sıralayalım:
3 yumurta
1 su bardağı Splenda (tatlandırıcı)
1 su bardağı yulaf kepeği
1/2 su bardağı light süt
1/2 paket kabartma tozu
1/2 paket vanilya (tercihen 4-6 damla Dr.Oetker vanilya aroması)
1/2 paket ya da 3 tatlı kaşığı kakao (tercihen Nestle Kakao yağ oranı: %10 ya da Dr.Oetker yağ oranı: %22)

Not: Resimde limon var, ben ilave etmedim ama kekinizi hafifletsin isterseniz 1 limon kabuğunu karışıma ilave edebilirsiniz. Günde 1 tatlı kaşığı kakao limitiniz olduğunu unutmayın!



İlk olarak yumurta ve splendamızı güzelce köpürene kadar çırpıyoruz. Sonrasında sütümüzü ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Kalan malzemelerimizi de karışıma ilave ettikten sonra 5 dakika boyunca çırpıyoruz. Kıvamının çok sıvı olmaması için göz kararı yulaf kepeği ilave edebilirsiniz. Çırptığımız karışımı kek kalıbına döküyoruz ve önceden ısıtılmış 180°C'lik fırınımıza gönderiyoruz. Ben kek kalıbına karışımı dökmeden önce yağ koymadım ancak yapışmasından endişe duyuyorsanız, bir peçeteye bir gıdım yağı değdirip kalıplara sürebilirsiniz. Pişirme süresi; küçük kek kalıpları veya büyük kek kalıplarında fark edebilir. Ben yaklaşık 40 dakika pişirdim ancak bu sizin fırınınıza ve kullandığınız kalıba göre değişebilir.

İşte DuKaKeK'in fırına girmeden önceki görüntüsü;


veee mutlu son =). Afiyet olsun!


5 yorum:

  1. Ben tattım gerçekten çok lezzetli :) İşe, seyahate giderken yanınıza alabileceğiniz pratik, lezzetli bir kek. Ayrıca Begüm'ün kalıpları sayesinde kekleri de çok şirin olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. tarçınla da lezzetlendirilebilir bence ama bilmem ki nasıl olur :)

    YanıtlaSil
  3. ben tarçın da ekliyorum ve gerçekten mis gibi kokmasının yanında daha lezzetli oluyor.. hatta birazdan sade yoğurt yerine çilekli light yoğurt ile deneyeceğim :) napayım evde tatlandırıcım bitti :)

    YanıtlaSil
  4. toz splendayı, splendanın kendi sitesinden mi sipariş ettiniz yoksa eczaneden mi aldınız?

    site alışveriş konusunda güvenilir mi?

    YanıtlaSil
  5. Biz hiç internetten sipariş vermedik. Splendayı eczaneden, Metro'dan veya büyük Carrefourlardan bulabilirsiniz. Alternatif olarak Takita Formtat tatlandırıcı da kullanabilirsiniz. O da Metro ve büyük Carrefourlarda var.

    YanıtlaSil