Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

17 Aralık 2011 Cumartesi

Dukanellasever Özlem'den Mesaj Var! :)

Dukanellaseverler bizi de şaşırtan derecede hızla artıyor. :) Çevremizdeki kadın ya da erkek herkes ne yaptığımızı, nasıl  kilo verdiğimizi merak ediyor, soruyor, hiçbir şey yapmasalar en azından testi yapıyorlar. Özlem de benim bir arkadaşım vasıtasıyla tanıştığım çok tatlı bir Dukanellasever. ;) O da dukana başlamak istedi, başladı ve azimle devam ediyor. Geçen gün bana e-posta göndermiş, "haddimi aşıyorum ama belki yayınlamak isteyebileceğiniz bir şeyler yazdım" demiş. Daha ne yazdığını okumadan bu jeste çok sevindim, okuyunca da blogdaki eksikliğini farketmiş olduğumuz spor konusuyla ilgili yazdığını gördüm ve daha da sevindim. Kendisine bir daha buradan teşekkür ediyorum ve yine bekleriz diyorum .:) Daha da uzatmayalım, buyrun.. :)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Merhaba! Bir kaç gün önce Dukanella Gizem'in enerjisi ile ben de Dukansever oldum, dahası, "Dukanellaasever" oldum. :) Neredeyse her öğünümde kendisine malumat veriyorum, onay bekliyorum. Atak dönemimi süper eğlenerek geçiriyorum, zira karnım aç değil ve belli başlı şeyler dışında yiyebileceğim bişeyler olmaması dolayısıyla kafam çok rahat. "Acaba ne yesem?" derdi hayatımdam çıktı. :)

Asıl bahsetmek istediğim mesele ise şu, Dukan bize biraz hareket etmemizi de öneriyor. Proteinler ve spor kardeştir. ;) Slim olurken, fit de olalım, değil mi?
O zaman işte naçizane bir kaç öneri aşağıda:

Öncelikle, en güzel şey elbette doğada özgürce koşmak ya da yürümek. Eğer böyle bir şansınız varsa, muhakkak bir fırsat yaratın ve bunu yapın. Oksijen, enerji yakma olayını hızlandıracaktır ve oksijen ile beyin birbirine aşık oldukları için onlar buluştukça sizin de mutluluk hissiniz artacaktır.

Bir diğer seçenek ise, artık her semtte bulunan spor salonları. Spor salonlarının en büyük avantajı, uzman bir spor hocası ile çalışma fırsatınızın olması. Hangi bölgede, ne kadar çalışacağınızı teknik bilgiler ile size iletecek birilerinin olması işinize yarayacaktır ve çalışmalarınızın faydasını göreceksiniz. Hatta, mümkünse yüzme havuzu olan bir spor salonuna devam edin, sık sık yüzmek vücudunuzu çok mutlu edecektir.

Belki de bir spor hobiniz var. Öyleyse, o hobinizi geliştirin. Koşuyorsanız bununla ilgili organizasyonlara katılın, tenis oynuyorsanız bunu geliştirin ya da başka bir spor yapıyorsanız bunu hayatınıza daha fazla sokun. Spor yapmak yormaz, aksine enerji açığa çıktığı için iyi bile hissettirir.

Spor yapmak için dışsal koşullar mümkün değilse eğer, evinizde de harika şeyler yapabilirsiniz. Örneğin, Pilates, Yoga, Tai-Chi yapmak için Youtube videolarını takip etmeniz ya da artık çok yerde bulabileceğiniz dvd'leri satın almanız yeterli olacaktır. 
Kişisel önerim, hiçbir şeye fırsat bulamıyorsanız da Yoga'nın Güneşi Selamlama serisini yapmanız. Güne gerçekten iyi başlatıyor ve evden çıkarken üzerinizde bir ağırlık ve uyku hasreti hissetmiyorsunuz. :) En basit halini şu linkten izleyebilirsiniz: http://www.youtube.com/watch?v=_J1ko_wy2IU

Evde başka neler yapabiliriz? Çok şey! Kulaklıklarımızı takıp, müzik dinleyip dans edebiliriz, duş sonrası nemlendirici sürme seansını biraz uzatıp kaslarımıza ufak masajlar uygulayabiliriz veya yere 10 tane kibrit çöpü atıp, dizlerimizi kullanıp yere çömelerek onları tek tek toplayabiliriz. 

Daha çok hareket etmeye başladıktan sonra, artık yerinizde duramadığınızı göreceksiniz. 

Son olarak, kendinizi sevin! Çok sevin. Dünya siz varsanız dönüyor. Aynanın karşısına geçin ve sevgilinize, annenize, babanıza söylediğiniz aşkla, kendinize "Seni seviyorum" deyin, kendinize sarılın. Mutluluğu, enerjiyi artırın. :)

Sevgiler!"

2 yorum:

  1. Özlemcim, cok onemli bir eksik yanimizi tamamladigin icin cok tesekkur ederiz. Her zaman bekleriz :)). O zaman cok kisa kitaptan bir bilgi vereyim: Dukan amcadan bize bir gorev; Atak doneminde minimum 20 dakika, seyirde ise minimum 30 dakika zorunlu yürüyüş yapmamiz oneriliyor. Ben Ozlem'i dinleyip, yarin Pilates ile basliyorum :)).

    YanıtlaSil
  2. Çok sevindim yazı yayınlandığı için, asıl ben teşekkür ederim. :) Pilates çok güzel fikir, ben de yoga yapmak için gayret ediyorum. :) Sevgiler!

    YanıtlaSil