Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

10 Aralık 2011 Cumartesi

Seyirli Günler :)

Gelelim seyir evresine, atak evresinden sonra seyir evresine geçtiğinizde inanilmaz derecede sevineceksiniz :)). Ben yiyeceğim domatesleri hayal ederken, gözümün içi parlamıştı.. 2 ile 7 gün arasında süren, saf proteinli günlerden sonra işin içine biraz sebze ve matematik giriyor. Evet yanlış duymadık, biraz sebze ve matematik :)). Şimdi öncelikle sebzelerden bahsedelim. Atak evresinde tükettiğimiz 72 farklı proteinden bahsetmiştik, seyir evresi ile birlikte hayatımıza +28 sebze geliyor. Peki ya bu sebzeler neler? Öncelikle yasaklardan bahsedeyim, mısır, patates, bezelye, mercimek kesinlikle yok!! +28'i sayıyorum: Tofu, enginar, kuşkonmaz, patlıcan, pancar, lahana, brokoli, havuç, kereviz, radika, kabak, salatalık, rezene, çalı fasulyesi/ ayşekadın fasulye/ sultani bezelye, pırasa, mantar, soğan, palmiye kalbi, biber (tatlı), sakızkabağı/ balkabağı/ helvacı kabağı, turp, ravent, salata yaprakları (roka, marul, kivircık v.b.), soya fasulyesi, ıspanak, sarı şalgam, pazı, domates, şalgam


Hayatımıza giren +28 sebzeyi şimdi anlatacağım matematiğe göre tüketebiliyoruz. Sebzeyi tüketmemizde üç yöntem var. Birincisi 1+1, ikinicisi 5+2, sonuncusu 2+5 ve hemen açıklıyorum. 1+1 ile bir gün saf protein, bir gün sebze+protein tüketebiliyoruz (1'er gün atlayarak sebze tüketmiş oluyoruz), 5+2 ile beş gün saf protein, iki gün sebze+protein tüketebiliyoruz ve son olarak 2+5 ile iki gün saf protein, beş gün sebze+protein tüketebiliyoruz. Kitapta önerilen method 1+1 ve sebzeden kendimizi çok da uzaklaştırmamız gerektiğini düşunürsek, biz de bu doğrultuda 1+1 uyguluyoruz. Bir gün atak evresindeki gibi saf protein tükettiğinizde, diğer gün inanın bana sebze için yanıp tutuşuyorsunuz. Bu durumda, yanımıza bile yaklaştırmadığımız gıdalar aklımıza gelmiyor :))).


Seyir evresi ile ilgili aktaracağımız bir kaç önemli nokta var, bu evrede kilo verme hızınız yavaşlıyor, ama bu durum motivasyonunuzu düşürmesin, biz kendi takvimimize göre vermemiz gereken kiloları veriyoruz.


Bir kaç küçük öneri: Her gün tartılmamaya çalışın ki aradaki iniş çıkışlar moralinizi bozmasın, bol bol sıvı tüketin (özellikle su tüketmeye devam edin), blogumuzda tarif ettiğimiz tatlı/ tuzlu tariflerle kendinizi ödüllendirin, günde iki yemek kaşığı yulaf kepeği yemeği ihmal etmeyin, seyir evresi icin kitapta 95 ile 112 arasındaki sayfaları okuyun, çok faydası oluyor. Aynı zamanda meyve yemediğiniz için moraliniz bozulmasın, artık ara öğünlerde light meyveli yoğurt tüketebilirsiniz.


Seyir evresi tarifleri çok yakında :))


16 yorum:

  1. Begüm sormak istediğim birşey var,

    Kitapta özellikle soslar bölümünde, salatalık turşusunun soslara ilave edildiğini gördüm.

    Acaba, tabii abartmamak şartı ile lahana, hvauç vb turşusu yenilebilirmi?

    Gerçi turşu özü itibariyle tuzlu birşey, bu da vücutta su tutulmasına sebep olacaktır, ama belki abartılmadan yenilebilir

    Ne dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülhan selam, Atak Evresinde salatalik tursusu tuketebiliyoruz, ekstralarda var ama havuc ve lahana tursusu icin seyiri beklemek gerekir bence, bir de aynen dedigin gibi tursu vucuttan su cektigi icin cok abartmamak gerekiyor..

      Sil
  2. Selamlar, 1 haftadır seyir dönemindeyiz ve hiç kilo kaybetmedik. Normal midir?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Normal olup olmadığını anlamak için ne yiyip, ne içtiğinizi, ne kadar hareket ettiğinizi, izinlilerden ne kadar kullandığınızı vb. :) bilmemiz gerek. Bir haftayı nasıl geçirdiniz mesela anlatabilirseniz yorum yapmaya çalışalım.

    Ayrıca ataktaki gibi seyir döneminde her gün tartıda fark görememek motivasyonunuzu düşürmesiniz. Seyir döneminde haftada bir tartılırsanız moraliniz bu şekilde bozulmaz çünkü belki de yarın tartıda hareketsiz geçen bu haftanın ödülünü görebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  4. Ok o zaman, anlatıyorum

    Protein günleri:

    sabah; 2 tane haşlanmış veya yağsız tavada yumurta ( çok seyrek olsada krep) + 1 dilim dukan ekmeği ( 8 parçaya bölüyorum 1 dlim sabah, 1 dilim öğlen) + şekersiz çay ( bazen tatlandırıcı koyuyroum) + jambon ( % 1 yağ)

    Öğlen: Izgara tavuk şiş + zero cola

    akşam üstü: bir kase yoğurt ( bazen şeker ihtiyacım doğarsa dukan kekinden- yulaf kepeği hakkımı aşmayacak şekilde)

    Akşam: ızgara tavuk baharatlı + light ayran + bazen çılbır (suda haşlanmış yumurta yogurtla)

    Bunlara ek olarak 2 lt su içiyorum, bazı günler ayranı biraz abartıyorum, bazen 1-2 meyveli soda içiyorum, canım çok çekerse 1-2 salatalık turşusu

    Bilgisayar başında ve ofiste çalışıyorum, hareket çok fazla yok

    YanıtlaSil
  5. Yediklerinizde herhangi yanlış bir şey gözükmüyor. Bir tek meyveli sodayı içmemeniz gerekiyor. Soda sodyum oranı yüzünden tüketilmemesi gereken bir içecek, meyve zaten bildiğiniz gibi yasak. İçeriğinin kontrol edilmesi lazım. Onun haricinde yanlışınız yok. Bence moralinizi bozmayın, arttırabilirseniz biraz hareket ve bol yeşil çay içerek hiç bozmadan devam edin. Regl dönemi yakınlarındaysanız tartıda farkı göremiyor da olabilirsiniz. Moral bozmak yok, yola devam. :)

    Protein-sebze gününüzde proteinin hep daha fazla olmasına da dikkat edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında doğru regl dönemime giriyorum 2-3 gün içinde. Enteresan bir şekilde bazı sabahlar 700 gr fazla görünüyor ertesi sabah sanki hiç var olmamış gibi kayboluyor, 64 kg ile başladım, 61'e kdr düştüm atakta, seyir döneminde 61.5 ile 60.5 arasında gidip geliyorum :(

      Sil
  6. Sebze günleri:

    Sabah: proteinde gunumden farklı değil, ilave olarak domates ve salatalık, bir kezde menemen yapmıştım

    Öğlen: Tavuklu - tonbalıklı salata, yağsız, balzamik sirke, mısır, zeytin vb yasaklı sebze yok

    akşam üzeri: yoğurtlu kereviz- karnıbahar, krep vb

    Akşam: kırmızı et, herse, tavuk ızgara, bazen salata yine, yada sadece yoğurt, sebze çorbası ( kabak, havuç, kereviz,mısır unu ile)

    bazı günler 2 zero kola içebiliyorum bu arada :(

    saydığım ürünlerin hepsi diet, sitenizde de onaylanmış şeyleri alıyorum, suyu asla ihmat etmiyorum, yumurta fazlaca tüketiyoruz, dukan ekmeğimiz limitler dahilinde hep bizimle, o olmazsa krep, o olmazsa kek :)

    bazı günler çok şekerli istediğimde dukanella yapıp 2 tatlı kaşığı yiyorum

    geçenlerde canım çok istedi yoğurtlu kerevizin içine 2 ceviz koydum, yada 1 tane bisküvi yedim, onun dışında hiç atıştırma yapmadm, yaptığımda da olayı abartmadım, oysa ekibimdeki arkadaşlarımın hepsi hunharca çikolata bisküvi ve ne kdr sevdiğim şey varsa yiyorlar, ama iradem dim dik! olabildiğince :(

    YanıtlaSil
  7. Gülhan Hanım,

    Doğru mu anladım "mısır, zeytin" demişsiniz. Bunları yemiyorsunuz değil mi? Biliyorsunuz bunlar kesinlikle yasak. Mısır unu gibi sınırlı izinlileri de abartmayın derim eğer kilo verememekten şikayetçiyseniz. Zero da Dukan'ın tatlı ihtiyacını bastırması için izin verdiği bir içecek, aslında ne kadar zararlı olduğunu hatırlatmaya gerek yok. Biz de içtik ve içiyoruz ama abartmamak gerekir.

    Yumurtayı çok tüketiyorsanız. Birden sonrakilerin sarısını yememenizi tavsiye ederim (yine duraklamadan şikayetçiyseniz tabi, bazı bünyelerde fark etmiyor) fakat sarısı hem yağ içerdiğinden duraklama yapabilir, hem de fazlası sağlığınıza da zararlı.

    Sona gelecek olursak asıl sıkıntı sanırım burada anlaşılıyor. 2 ceviz, 1 biskuvi gibi zararsız gözüken ufacık atıştırmalar bile maalesef gidişatı çok çok olumsuz etkiliyor. Kitabı okuduysanız (ki mutlaka okumanızı öneririz) bu tip minik kaçamaklar bile balona iğneyle dokunmak anlamına geliyor. Bu Dukan'ın tabiri ve kesinlikle haklı olduğunu söylemek isterim. Seyiri bu nedenle 1 ay uzatmış biri olarak bana inanın ve mümkün olduğunca kendinizi frenlemeye bakın lütfen.

    Yine de reglden sonra tartılıp esas sonucu görmeli. Daha iradeli ve dikkatli olursanız kiloların patır patır gittiğini göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  8. Başak Hanım Merhaba,

    Mısır, zeytin vb yasaklı ürünleri kesinlikle kullanmıyorum. Mısır unu da çok seyrek, ya çorbada yada besamel sos yaptığım zaman. Ama tadını çok begenmediğim için çok sık kullanmayı tercih etmiyorum.

    Aslında sabah 2 yumurta, belki bazen 1. Toplam 1 gunde 3 yumurtayı geçtiğim olmadı.

    Eşimle birlikte yapıyoruz diyeti, ben işin kurallarına ne kadar uyarsam o da bir o kadar kaytarıyor, daha da kötüsü o 7 kg verdi, ben 2.5-3 kg. Nasıl oluyor anlamıyorum, hızlı kilo veren bir yapısı var, amenna, ama moralim çok bozuluyor. Atıştırma işinde ise dediklerimin dışında bir atıştırma hiç yapmadım, yani tüm diyet boyuca 2 ceviz, 1 biskuvidir olayım.

    Her gun tartılıyorum (ki tartılmamam gerek biliyorum ) ama yinede 60.5 altını görmedim. Çok hüsran bir durum yaşıyorum anlayacağınız.

    Not: kitabı ilk gece okudum:)

    Yorumlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülhan Hanım merhaba,
      Bence sabırlı olmalısınız. Çok ciddi hatalarınız yok ama herkesin bünyesi farklı. Kısa bir duraklamadan sonra kilo kaybetmeye devam edeceğinize eminim. Şu an 16,7 kg vermiş biri olarak size bunu garanti ediyorum. Ancak tek ciddi hatanız kendinizi eşinizle kıyaslamanız. Erkekler kesinlikle çok daha hızlı kilo veriyor. Bu hataya düşmemenizi tavsiye ederim. İyi günler.

      Sil
  9. Merhaba kitabı okudum testi yaptım 2 gün çıkan atagı 3 gün yaptım 61 den 60 kg düştüm 5 tane biber turşusundanmıdır yoksa emzirmemden dolayı az yağlı yediğimdenmidir 500gr aldım seyirin 3.günündeyim daha bir kilo verme yok.Onun dışında herşeye uyuyorum sporada gidiyorum vereceğim 6 kilo hamilelikten kalan çok mu hızlı olsun istiyorum?

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar,

    Yanlış anlamadıysam emziren bir annesiniz. Eğer emzirme döneminiz henüz bitmediyse Dukan Diyeti'ni olduğu gibi uygulamamanız gerekir. Sizin gibi emziren anneler için Dukan güçlendirme evresindeymişsiniz gibi diyeti uygulamanızı öneriyor. Saf protein günü kesinlikle yapmamız gerekir bu dönemde. Tabi ki biraz daha yavaş gidecektir bu şekilde kilolarınız ama bebeğinizin sağlığı çok daha önemli. Emzirmeniz bittikten sonra seyir evresinden devam ederek kilo verişinizi hızlandırabilirsiniz. Bu konuda hassas davranın lütfen.

    YanıtlaSil
  11. merhaba ben seyir evresindeyim ama sadece sebze yemek istedigim bi doneme geldim artik,,yani sebze gunlerinde tavuk et yemek istemiyorum ,,sadece yogurt yesem yaninda protein +sebze oluyomu ?? yada baska turlu mesela yumurta ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ne yazık ki proteinsiz bir gün dukana uygun değil. Dukanın dediği sebze+protein günlerinde sebze sadece proteine eşlik etmeli. Yani her zaman protein, sebzeden daha fazla ve baskın olmalı. Eğer et yemek istemiyorsanız sebze günlerinizde sebzenin yanına bol peynir, yumurta (özellikle beyazı), yoğurt, süt, ayran tüketmeniz gerekiyor.

      Sil
  12. yogurt yiyorum zaten ama cok deil tamam ozaman ona gore dikkat ediim ben cok tesekkurler ilgiyle takip ediyorum yaptiklarinizi :)) kolay gelsin hepimize

    YanıtlaSil