Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

5 Aralık 2011 Pazartesi

Dukan Usulü Very Berry Muffin

Malumunuz diyet yapmak zor zanaat. Her ne kadar Mösyö Dukan bizi aç bırakmamak için elinden geleni yapsa da bugüne kadar nutella tadında bir hayat sürmüş olan ben ve bendeniz gibiler için hangi şekle bürünürse bürünsün, diyet yine de en nihayetinde bir diyet. Ve tatlısızlık da bu süreçteki en zayıf halkalardan biri. O halkanın kopmasına izin vermemek için çeşitli çabalarımız oldu. İki hafta boyunca tatlı namına light meyveli yoğurttan (ki hakkını yemeyelim, yokluktaki kurtarıcılardandır kendisi) başka bir şey görmemiş olan ben Begüm'ün yaptığı muffinimsi (tam olarak adlandıramadık biz de kendisini:)) şeyi tattığımda çocuklar gibi şendim. Lakin adından da anlayacağınız üzere, "muffinimsi şey" ne bir muffin ne bir kek ne de bir kurabiyeydi. Denemeler sonucu ortaya çıkmış değişik bir tatlıydı. Bunu böylecene söylememin sebebi ortaya çıkan saçmasapan sonuçlar gözünüzü korkutmasın. Öyle ya da böyle hem iş görüyorlar hem de Gizem'in dediği gibi deneme yanılma yolu her zaman en güzeli, eninde sonunda doğruyu buluyorsunuz. Biz yine de buradan mümkün olduğunca en kolay sonuç veren ve tabi ki mutlaka deneyip memnun kaldığımız tarifleri paylaşacağız ki size en azından biraz zaman kazandırmış olalım. Bu bazen başka bir kaynaktan (siteden, blogdan, arkadaştan vb.) bulduğumuz bir tarif olabilir (ki kaynak göstereceğiz şüpheniz olmasın), kimi zaman bir tarifin deneyip yanılarak modifiye edilmiş hali olabilir, ya da evet maalesef doğrudan bizim uydurduğumuz bir şey de olabilir. Belki de bazen ibretlik olsun diye asla denememeniz gereken, biz ettik siz etmeyin dediğimiz yanlışları paylaşacağız. :)
Ne demiştik, konumuz tatlı. Tatlandırıcımı alır almaz, bana zor zamanlarda eşlik edebilecek bir tarif arama peşine düştüm ve yine bu diyeti yapan bir kişinin paylaştığı kurabiye tarifini buldum. Evet aslında tarif kurabiyeydi ama ben ne yaptıysam, nasıl yaptıysam o kıtır kıtır görünen kurabiye oldu size muffin! Hem de puf puf kabarmış, içi goji berry ile dolu yani yer yer sulu sulu pek de güzel bir muffin. Ne yalan söyleyeyim, normal şartlarda starbucks'ın "very berry muffin"in üzerine tanımam ama bu şartlarda böyle bir muffin yiyebileceğim de hiç aklıma gelmezdi. Light sütün yanında atıştırmalık ve çay, kahve yanında keyif için birebir. Haaa tabi bi very berry muffin değil :)
Tarife gelecek olursak...
Dukan Usulü Very Goji Berry Muffin
2 yumurta
2 yemek kaşığı splenda (tatlandırıcı)
6 kaşık yulaf kepeği
3 yemek kaşığı light yoğurt
1/4 paket kabartma tozu
tarçın
vee very goji berry
Yapımı ise hepsinden kolay. Önce işe başlamadan fırını 150-170 gibi bir sıcaklığa ayarlayıp malzemelerinizin başına dönüyorsunuz. Yumurtalar ve splenda çırpılıyor. Sonra da tüm malzemeler eklenip kıvamlı bir karışım elde ediliyor. Bu karışımı muffin kaplarına paylaştırarak fırına verip yaklaşık 40 dakika pişiriyorsunuz. Ve misss gibi muffinleriniz hazır! Bu arada karışımı 6 kaba bölmeye çalışırsanız günlük kepek limitinizi daha kolay takip edersiniz.
Gerçekten yapımı çok kolay ve lezzetli bir tarif. Örneğin ben dün gece yatmadan 10 dakikada karışımı çırpıp dakikasını ayarladığım fırına attım ve yattım. Sabaha muffinlerin mis gibi kabarmış halde beni beklemekteydi. Ve de goji berrylerim bittiği için bu sefer tarifi kahveli yaptım. Henüz yemediğim için yorum yapamıyorum ama tadına bakar bakmaz yorumlarımı paylaşacağım. Tabi ki muffininizin nasıl olacağı size kalmış, elinizde değişik aromalar varsa onlardan kullanabilirsiniz. Ama goji berry bekledikçe sulanıyor ve gün geçtikçe ıslak kekimsi bir hal alıyor. Bu açıdan da ayrıca tavsiye ederim. Ben mesela bir rom aroması edinip onu denemeyi düşünüyorum. (tatlısızlıktan olduğu kadar alkolsüzlüklerden de elim ayağım titriyor da :))
Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder