Gizem'in Mutluluk Verici Kaybı :)

LilySlim Weight loss tickers

4 Aralık 2011 Pazar

Peynirli Poğaça Tarifi

25 yıldır mutfağa girmeyen, makarna bile pişiremeyen beni Dukan amca mutfağa soktu. Kendime yeni hobi buldum. :) Çok zevkli ve kesinlikle motive edici. İzin verilen malzemelerle oyun oynar gibi yeni yemekler deneyip tadıyoruz. Mesela bu poğaçayı kendimize kadar yapmıştık ama diyet yapmayan arkadaşlarımız o kadar beğendiler ki üçer üçer yediler. :) Dukan'a uygun olmasına rağmen başkaları tarafından da beğeniliyor olması aslında çok da zevksiz beslenmediğimizi gösteriyor. ;)

Gelelim poğaçamızın tarifine..
6 yemek kaşığı yulaf kepeği

1 çorba kaşığı light yoğurt

1 yumurta

3 yemek kaşığı lor peynir veya light beyaz peynir rendesi

1/4 çay kaşığı tuz

1 çay kaşığı kabartma tozu

Biraz kırmızı pul biber
Biraz maydanoz veya dereotu


Tüm bu malzemeleri bir kapta iyice karıştırıyoruz. Sonra da yuvarlak şekiller vererek yağlı kağıt üstünde tepsiye diziyoruz. Sonra da 180 derecelik fırında 20 dakikada pişiriyoruz. Mis gibi kokuyor ve çok da lezzetli oluyor. Afiyet olsun! ;)


Günlük yulaf kepeği yeme sınırınızı gözetmek için kaç yuvarlak yaptığınız ve yediğiniz önemli. Mesela atak evresinde 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği yeme hakkı var. O halde atak evresindekiler bu karışımdan 4 poğaça pişirirse, günde 1 tane yiyebilir. Seyir evresinde 2 yemek kaşığı yulaf kepeği yeme hakkı olduğundan dolayı 6 poğaça yapıp, günde 2 tane poğaça yenebilir.

7 yorum:

  1. Merhaba,
    Poğaçayı labne ve beyaz peynirli denedim, öyle de çok güzel oldu :)
    Paylşımın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Ben de önerini dinleyip labne, lor ve beyaz peyniri karıştırarak yaptım şimdi. Bakalım nasıl olacak :)Takip ettiğin için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. 6 kaşık yulaf kepeğine izin olduğunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, zaten günde 6 kaşık yulaf kepeğine iznimiz yok. Yazının son paragrafında da görebileceğiniz gibi "Günlük yulaf kepeği yeme sınırınızı gözetmek için kaç yuvarlak yaptığınız ve yediğiniz önemli. Mesela atak evresinde 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği yeme hakkı var. O halde atak evresindekiler bu karışımdan 4 poğaça pişirirse, günde 1 tane yiyebilir. Seyir evresinde 2 yemek kaşığı yulaf kepeği yeme hakkı olduğundan dolayı 6 poğaça yapıp, günde 2 tane poğaça yenebilir."

      Sil
  4. merhaba ;

    ozellikle sabah kahvaltilari için çok guzel bir tarif oldu bu bana. ben de içine beyaz peynir, kuru domates gibi seyler katiyorum bazen. çok tesekkurler harcadiginiz zaman ve emege, dukan daha kolay oluyor sayenizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk iki ayım sırf bu tarifle geçti, çok güzel oluyor özellikle sıcakken :) kuru domates de güzel fikirmiş. Teşekkür ederiz takibiniz ve güzel sözleriniz için. Her zaman bekleriz :)

      Sil
  5. bupoğaça harika olduuuu :):):) kesinlikle yapmalısınız arkdaşlarrr...... :):):)

    YanıtlaSil